Si predstavljate, da se vozite z dizelskim tovornjakom, ki v zrak spušča oblake dima, medtem ko vaše novo popolnoma električno vozilo med vožnjo čisti emisije ogljika?

Te sanje bodo morda kmalu postale resničnost. Nizozemski študenti so izdelali avtomobil z ničelno emisijsko mobilnostjo (ZEM). Popolnoma električno vozilo na baterijski pogon med vožnjo zajema ogljikov dioksid (CO2). To bi lahko bila pot k trajnostni prihodnosti.

Cilj študijske naloge, ustvariti avtomobil brez emisij

Študenti so dobili nalogo ustvariti avtomobil brez emisij. Naredili pa so še korak naprej in razvili edinstven filter, ki lahko zajema ogljik in čisti zrak med premikanjem.

Po ocenah ZEM uporablja dva filtra, ki lahko zajameta do 2 kg CO2 po prevoženih 30.000 km. Čeprav se to morda ne zdi veliko, bi lahko približno 10 takih avtomobilov absorbiralo približno toliko ogljika kot povprečno drevo.

Bo ta zelena inovacija sprožila nov trend v avtomobilski industriji?

Ekipa je v postopku pridobivanja patenta za filter CO2 z načrti za povečanja zmogljivosti v prihodnjih letih.

Morda je še pomembneje to, da si ekipa študentov prizadeva za ogljično nevtralnost v celotnem življenjskem ciklu avtomobila – od proizvodnje do reciklaže. Na primer: večina njegovih delov je 3D natisnjenih z uporabo reciklirane plastike, kar zmanjša emisije že med samo proizvodnjo.

Električni avtomobil (ZEM) je dvosedežnik športnega videza, ki je videti kot križanec med Tesla Roadster in Alfa Romeo coupe. Poganja ga litij-ionski akumulator Cleantron. Njegova najbolj edinstvena lastnost pa je sposobnost zajemanja ogljika.

Potencial električnih vozil, ki zajemajo ogljik

Električna vozila dosegajo svoj cilj z zmanjšanjem emisij ogljika pri vsakodnevnih potovanjih, a kaj, če bi naredila korak dlje in absorbirala CO2?

Tehnologija za zajemanje ogljika je že leta prednostna naloga tako podjetij kot vladnih voditeljev, ki si prizadevajo zmanjšati emisije. Čeprav se večina tehnologije zajemanja ogljika uporablja v naftni industriji, je smiselna njena uporaba tudi v industriji, ki že napreduje k trajnosti.

V večini razvitih držav na splošno promet največ prispeva k emisijam toplogrednih plinov, zlasti osebna vozila in težka komercialna tovorna vozila.

Lahko bi bil velik potencial, če bi proizvajalci avtomobilov in gospodarskih vozil uporabili metode za zajemanje ogljika, kot je ZEM. Neposredno zajemanje zraka (DAC) je metoda, ki potegne CO2 iz zraka, kar bi lahko potisnilo emisije ogljika v negativno območje.

Velika težava pa so stroški implementacije te tehnologije. Če lahko skupina študentov sodeluje z vladami in podjetji, da bi filter za zajemanje ogljika prenesla na množični trg, bi to lahko pripomoglo k pomembnim spremembam v transportni industriji.

Po podatkih Mednarodne agencije za energije (IEA) je trenutno na svetu 19 elektrarn za neposredno zajemanje zraka, ki absorbirajo več kot 0,01 MT CO2/leto. Tehnologija je ena redkih, ki lahko odstrani CO2 neposredno iz zraka, kar bo ključnega pomena pri prehodu držav na neto nič ogljika.

Čeprav je ZEM v zelo zgodnji fazi, kaže potencial za pomoč pri zmanjševanju emisij v najbolj kritični industriji – transportu.

Ključno vprašanje bo, ali razširiti to tehnologijo in jo izvajati v velikem obsegu in kako to storiti, potem bo morda obetavna. Do takrat pa je to še vedno neverjeten koncept in dizajn.

Opomba: ZEM – ang. Zero Emission Mobility

Avtor: M.B.

Vir: electek.co, YouTube