Kitajska je zadnjih 8 zaporednih let vodilna po številu električnih vozil na svetu. Medtem ko si država prizadeva doseči zelene cilje tudi s trendom uporabe EV, se pojavljajo nove težave, predvsem glede polnjenja. Da bi zmanjšali zaskrbljenost lastnikov EV glede dosega, iščejo nove rešitve za ta izziv. Med njimi so tudi mobilne robotske polnilnice, ki omogočajo polnjenje vozil tudi, ko so vse vtičnice na polnilnih postajah zasedene.
Robotske polnilne postaje
Lastniki električnih vozil običajno napolnijo svoja vozila na polnilnicah, ki so pritrjene na enem mestu, kar povzroča dolge čakalne vrste. Toda na postajališču ob avtocesti v mestu Wuxi, na vzhodu Kitajske, vozniki v primeru polne zasedenosti polnilnih kapacitet le počakajo, da robotske polnilnice pridejo do njih. Nato jih s priloženim kablom priklopijo na svoje vozilo.
Kako delujejo robotske polnilne postaje
Robotski polnilniki so daljinsko vodene polnilnice za električna vozila. Velike so približno kot manjši hladilnik in opremljene z integriranimi funkcijami shranjevanja in polnjenja. Ponoči se v nekaj urah napolnijo in z enim polnjenjem lahko oskrbijo štiri do pet vozil.
Z analizo podatkov o izkoriščenosti polnilnih robotov lahko osebje z njimi upravlja na daljavo. Ti so jim v pomoč pri zagotavljanju zmogljivosti polnjenja in predvidevanju, da se lastniki električnih vozil izognejo dolgim čakalnim vrstam. Vozniki so s to rešitvijo zadovoljni, saj je polnjenje priročno in hitro.
Kitajska vodilna po številu električnih vozil
Sicer pa Kitajska predstavlja skoraj 59 % svetovnega obsega prodaje električnih vozil. Raziskava podjetja Counterpoint kaže, da je eden od štirih prodanih avtomobilov na Kitajskem električni. Po prodaji električnih vozil je bila Kitajska leta 2022 drugi najhitreje rastoči trg med 10 največjimi svetovnimi trgi električnih vozil. Na vrhu seznama je Japonska, ki je leta 2022 zabeležila 119 % medletno rast prodaje električnih vozil.
Avtor: M.B.