Proizvajalec baterij Hina Battery, ki je bil do sedaj neznani proizvajalec električnih baterij, je začel v osebne avtomobile vgrajevati natrijeve ionske baterije. To bi lahko bil začetek velike spremembe v industriji baterij in na trgu cenovno dostopnih osebnih električnih vozil (EV).
Prvo testno vozilo sehol E10X z natrijevimi ionskimi baterijami
Proizvajalec baterij Hina Battery je predstavil tri izdelke natrijevih ionskih baterijskih celic in napovedal partnerstvo z Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC). Naredili so prvo testno vozilo modela Sehol E10X z natrijevimi ionskimi baterijami.
Testno vozilo ima baterijo s kapaciteto 25 kWh in energijsko gostoto 120 Wh/kg. Model ima doseg 252 km in podpira hitro polnjenje od 3 C do 4 C. Za primerjavo, običajna različica modela Sehol E10X ima dve paketni zmogljivosti, 19,7 kWh in 31,4 kWh, z dosegom 200 km oziroma 302 km. Paket z večjo zmogljivostjo ima energijsko gostoto 141 Wh/kg.
Sehol E10X je trenutno na voljo v sedmih različicah, ki se začnejo s ceno za slabih 7.000 EUR (preračunanih iz valute RMB).
Prihodnost uporabe natrijevih ionskih baterij
Tehnologijo in zmogljivost natrijevih ionskih baterij bi lahko uporabljali v srednje velikih do velikih električnih vozilih. Partnerstvo s podjetjem Hina Battery je pomembno za nadaljnje raziskave in za prihodnost uporabe natrijevih ionskih baterij.
Razkritje testnega električnega vozila pomeni, da se natrijeve ionske baterije začenjajo uporabljati v osebnih avtomobilih. Doslej so jih uporabljali predvsem v električnih dvokolesnikih in hranilnikih energije.
Naj spomnimo, da je leta 2021 CATL predstavil svojo prvo generacijo natrijevih ionskih baterij in trdil, da je energijska gostota ene enote dosegla 160 Wh/kg, kar je najvišja raven na svetu.
Na splošno je gostota energije prve generacije natrijevih ionskih baterij nekoliko nižja od trenutne litij železove fosfatne baterije. Vendar ima jasne prednosti pri delovanju pri nizkih temperaturah in hitrem polnjenju.
Analitiki verjamejo, da imajo natrijeve ionske baterije energijsko gostoto med litij-ionskimi in svinčeno-kislinskimi baterijami, vendar imajo nižjo ceno kot litij-ionske baterije.
Prednosti natrijevih ionskih baterij
Po besedah Li Shujuna, generalnega direktorja Hina Battery, so natrijeve ionske baterije prilagojene glavnemu tržnemu povpraševanju in imajo prednosti, kot so dolga življenjska doba, širok temperaturni razpon in visoke moči ter so pripravljene za množično proizvodnjo.
Poleg napovedi testnega električnega vozila, opremljenega z natrijevimi ionskimi baterijami, je Hina Battery uradno predstavila tri natrijeve baterijske celice. To so cilindrična celica in dve kvadratni celici z energijsko gostoto 140 Wh/kg, 145 Wh/kg oziroma 155 Wh/kg. Shujun je potrdil, da podjetje pospešuje sodelovanje s številnimi vodilnimi podjetji, njihove baterije se bodo gotovo uporabljale v dvokolesnikih, osebnih avtomobilih, gospodarskih vozilih, domačih in komercialnih ter industrijskih shranjevalnikih energije ter velikih shrambah energije.
Avtor: M.B.
Vir: cnevpost.com; YouTube