V času rastočih okoljevarstvenih ukrepov in potrebe po trajnostnih rešitvah, postaja predelava starega dizelskega tovornjaka v električno vozilo vse bolj priljubljena alternativa za podjetja v transportnem sektorju. Projekt raziskovalno-razvojnega centra v Keuruuju, ki je začel delovati avgusta 2022, je odličen primer dobre prakse, kjer se povezujejo lokalni razvojni skladi, podjetja in razvojne agencije za ustvarjanje okolja, ki podpira uporabo električnih tovornjakov.

Sodelovanje za trajnostno prihodnost

Center za raziskave in razvoj Keuruu, ki je financiran preko Evropskega sklada za regionalni razvoj in sklada za lokalni razvoj, si prizadeva ustvariti ekosistem za podporo uporabe električnih tovornih vozil. Vključno z  izobraževanjem voznikov, zmogljivostmi polnjenja, testno stezo in merilnimi sistemi za testiranje e-tovornjakov, programiranjem, spremljanjem in razvojem avtonomne vožnje.

Ključni del projekta je predelava starejših dizelskih tovornjakov v električna vozila. To je bistveno cenejše, hitrejše in okolju prijaznejše kot pa izdelava popolnoma novih električnih tovornjakov.

Potrebni viri, razvoj in uspeh

Za zagon tega razvojno-raziskovalnega centra za e-tovornjak je bil izveden projekt, ki ga je podprl regionalni razvojni sklad (28.000 EUR). Investicijski proračun za razvoj projekta je znašal 440.000 EUR. Medtem ko je za loT okolje za pametne aplikacije znašala investicija 105.000 EUR. Projekt vključuje enega vodjo projekta, enega nadzornika in tri delavce za montažo.

Slika je simbolična.

Od takrat je R&D center razvil dve testni vozili in še nadaljeval z razvojem tehnologije za predelavo tovornjakov v e-tovornjake. Po testni vožnji se je finsko podjetje odločilo, da bo predelalo več kot 50 tovornjakov v električna vozila. Podjetje tesno sodeluje s centrom za raziskave in razvoj in si prizadeva povečati število predelav na več kot 200 tovornjakov letno.

Glavni cilj je omogočiti starim dizelskim tovornjakom novo življenje z ekonomično in okolju prijazno rešitvijo za uporabo tudi po dosegu standarda Euro 6 in več.

Javne oblasti so si zastavile ambiciozne podnebne cilje, pri katerih ima transportni sektor ključno vlogo pri njihovem doseganju. Ta primer dobre prakse jasno kaže, kako lahko javna sredstva podpirajo nove inovacije in pospešijo uvajanje električnih pogonov v težkih tovornih vozilih, kar pomaga doseči podnebne cilje v transportnem sektorju. Predelava starih dizelskih tovornjakov je bistveno cenejša od proizvodnje novih e-tovornjakov, vendar pa bo njeno širše sprejetje zahtevalo ukrepe s strani javnih oblasti.

Postopek predelave iz dizelskega v električno vozilo

Predelava dizelskega tovornega vozila v električnega je dokaj enostavna. Odstrani se dizelski pogonski sklop, vključno z motorjem, menjalnikom ter sistemom za čiščenje izpušnih plinov. Nato pa se vgradi električni pogonski sklop, ki vključuje električni pogonski motor, elektronske komponente in baterijski sistem. Šasija, kabina in zavore pa se le obnovijo, kar omogoča, da staro vozilo dobi novo življenje. Ta proces je bolj trajnosten in stroškovno učinkovit v primerjavi z izdelavo povsem novega e-tovornjaka.

Projekt raziskovalno-razvojnega centra v Kenuruuju ponuja inovativno rešitev za podjetja v transportu, ki želijo prispevati k večji trajnosti in zmanjšanju ogljičnega odtisa. S predelavo starih dizelskih tovornjakov v električna vozila se ne le zmanjšujejo stroški, ampak se tudi podpirajo podnebni cilji, ki so postavljeni pred javne in zasebne sektorje. Takšni projekti so lahko zgled za širše uvajanje e-transporta, pri čemer pa je potrebna podpora javnih oblasti za pospešitev širše uporabe teh rešitev.

Avtor: M.B.

Vir: interregeurope.eu

Viri slik: Freepik