Švicarski proizvajalec vlakov Stadler bo kmalu postal prvi proizvajalec vlakov na svetu, ki bo dobavljal ozkotirne vlake s pogonom na vodik.

Stadler, ki že uspešno sodeluje z železniškimi operaterji v Združenih državah, zdaj širi svojo vodikovo tehnologijo tudi v Evropi. Okvirne pogodbe za načrtovanje, proizvodnjo, dobavo in vzdrževanje sta predstavila italijanska železniška operaterja Azienda Ergionale Sarda Trasnporti (ARST) s Sardinije in Ferrovie della Calabria (FdC) iz Kalabrije. Skupno so naročili 25 vodikovih vlakov, ki naj bi jih dobavili leta 2026. Italijani bodo nakup prvih Stadlerjevih vodikovih vlakov v Evropi financirali s podporo EU sredstev iz Nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost (NOO).

Vodikova tehnologija za okolju prijazen transport

Vlaki, ki jih poganjajo gorivne celice na vodik, predstavljajo tehnološki preboj in odgovor na okoljske izzive. Ti vlaki imajo dva potniška vagona, ki sta izdelana iz lahkega aluminija, kar povečuje energetsko učinkovitost vlaka. Poleg tega imajo vgrajen napajalnik za gorivne celice in rezervoarje za vodik, skupaj z drugimi bistvenimi tehničnimi komponentami. Največja hitrost vodikovih vlakov bo 100 km/h, doseg vlaka s polnim rezervoarjem vodika bo 800 kilometrov.

Vlaki bodo vozili predvsem po regionalnih in primestnih progah ozkotirnega (950-milimetrskega) omrežja v obeh italijanskih regijah. S svojo dolžino približno 50 metrov lahko novi vlaki sprejmejo 89 sedečih potnikov v vsakem vagonu, kar pomeni skupno zmogljivost 155 potnikov. Poleg tega so vlaki popolnoma dostopni osebam z omejeno mobilnostjo, saj zagotavljajo prostor za invalidske vozičke, otroške vozičke in kolesa. Vlaki so opremljeni tudi s straniščem za potnike.

Stadler – vodilni partner na italijanskem trgu

Stadler je do sedaj že iz naročila zagotovil več kot 130 vlakov v Italiji, ki so bili že dostavljeni ali se trenutno dobavljajo različnim železniškim operaterjem. Tako ostaja ključni partner pri modernizaciji italijanskega železniškega prometa, hkrati pa postavlja nove standarde trajnosti in učinkovitosti v javnem transportu.

Stadlerjeva predanost razvoju inovativnih, okolju prijaznih rešitev za železniški promet kaže na to, da bo vodikov pogon kmalu prevzel vodilno vlogo v evropskem železniškem prometu. To bo prispevalo k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov in izboljšanju mobilnosti na ozkotirnih progah.

Avtor: M.B.

Vir: railtech.com; finance.si, Youtube