Samovozeči avtomobili bi lahko že letos dobili zeleno luč za uporabo na avtocestah Velike Britanije. Uporaba avtonomne funkcije avtomobilov bo verjetno dovoljena le ob prometnih zastojih, ko se promet premika počasi.
Britanska vlada je napovedala, da naj bi vozniki s samovozečimi vozili lahko legalno uporabljali avtoceste ob koncu leta 2021, vendar samo ob počasnem prometu.
Voznikom naj bi ob premagovanju zastojev kmalu omogočili branje časopisa ali ogled filma na vgrajenem zaslonu avtomobila z avtomatiziranimi sistemi za ohranjanje voznega pasu (Alks). Ta omogoča, da vozilo ostane na voznem pasu in je na varni razdalji od drugih vozil.
Mnenja o varnosti so deljena
Toda zavarovalnice in avtomobilske organizacije menijo, da je potrebno za zagotovitev varnosti opraviti še veliko dela. Preden bo ministrstvo za promet potrdilo, da nadaljujejo z načrti, ki bodo novim modelom vozil, opremljenim s sistemi Alks, omogočili vožnjo brez voznikovega nadzora.
Avtomobili bodo opredeljeni kot “samovozeči”, ko bodo sistem uporabljali pri največji hitrosti 37 km/h. Po mnenju DfT bi lahko tehnologija, ki bo nenehno spremljala hitrost in razdaljo od drugih avtomobilov, izboljšala varnost v cestnem prometu z zmanjšanjem človeških napak.
V skladu z uredbo ZN je tehnologija predvidena za uporabo samo na avtocestah, kjer promet teče v isti smeri in ni dovoljen za pešce ali kolesarje. Voznik mora, kadar je to potrebno, prevzeti nadzor. Na primer, ko se prometni zastoj umakne in promet znova pospeši.
Posvetovanja o novih zakonih o avtocestah
Začela so se nova posvetovanja o zakonu o avtocestah, da bi preučili, katera pravila so potrebna za varno uporabo sistemov Alks. Ministrica za promet Rachel Maclean je dejala: “To je pomemben korak za varno uporabo samovozečih vozil v Združenem kraljestvu, zaradi česar bodo prihodnja potovanja bolj zelena, lažja in zanesljivejša. Zagotoviti pa moramo, da bo ta vznemirljiva nova tehnologija varno uporabljena, zato se posvetujemo o tem, kakšna bi morala biti pravila, ki to omogočajo.”
Zavarovalnice opozarjajo, da vlada seje zmedo glede zmogljivosti avtomobilov, saj je modele s sistemom Alksom označila za “samovozeče”. Menijo, da vozila s sistemi Alks, ne bi smeli imenovati za avtonomne. Ti se namreč še vedno zanašajo na voznika, ki je pripravljen prevzeti nadzor.
Predsednik motoristične skupine Edmund King je dejal: “Brez dvoma varnostna tehnologija lahko reši življenja, vendar ne bi smeli tekmovati, da voznikom umaknemo roke z volana. Še vedno obstajajo vrzeli v tem, kako ta tehnologija zazna in ustavi, če je vozilo udeleženo v nesreči. Še vedno obstajajo vprašanja, kako bodo vozniki v celoti obveščeni o delovanju teh sistemov. Več je potrebno storiti za strogo testiranje teh sistemov, preden se bodo uporabljali na cestah v Združenem kraljestvu.”
Vlada veliko stavi na tehnologijo avtonomnih vozil
Družba proizvajalcev in trgovcev vozil meni, da je vladna napoved bistven korak naprej.
“Tehnologije, kot je sistem Alks, bodo v prihodnosti utrle pot za višje ravni avtomatizacije. Ta napredek bo sprostil potencial Velike Britanije, da postane vodilna v svetu pri razvoju in uporabi teh tehnologij. To bo ustvarilo delovna mesta, hkrati pa zagotovilo, da naše ceste ostanejo med najvarnejšimi na planetu,” je dejal izvršni direktor SMMT Mike Hawes.
Vlada Združenega kraljestva veliko stavi na tehnologijo povezanih in avtonomnih vozil. Pričakujejo, da bi lahko do leta 2035 ta industrija, v vrednosti 42 milijard funtov, zaposlovala 38.000 ljudi.
Avtor: J.J.
Vir: theguardian.com