Študija poziva k podpori e-kolesom
E-kolesa predstavljajo redko priložnost za hitro razogljičenje prometnega sektorja, trdi nova študija Univerze v Lozani, ki poziva mesta, naj razvijajo infrastrukturo za čisti transport.
Švica kot primer uspeha
V Švici, ki je ena izmed držav Evropske unije, prodaja električnih koles presega prodajo običajnih koles. Vse to pa že pomembno vpliva na mobilnost v mestnih središčih. Raziskovalci opozarjajo na vodilni tržni delež in trend naraščanja uporabe e-koles. Ugotovili so, da postaja ta način transporta vse bolj priljubljen v primerjavi s starimi, pogosto bolj onesnažujočimi navadami. Kako jim je uspelo? Infrastruktura, politična volja in orodja, kot so subvencije.
Študija poudarja, da so e-kolesa, politično gledano, dostopno sredstvo za spodbujanje razogljičenja transporta. Medtem ko obstajajo dvomi, ali bodo električni avtomobili pravočasno dosegli obseg in zadostno prispevali k doseganju podnebnih ciljev, pa e-kolesa že ponujajo učinkovito rešitev. Vendar pa ostajajo številni izzivi za uresničitev njihovega polnega potenciala.
Potreba po ustrezni infrastrukturi
Prvi korak je zagotovitev varne, učinkovite in privlačne infrastrukture za e-kolesarjenje in kolesarjenje na ravni urbanih regij. Električna pomoč ne more nadomestiti pomanjkanja kolesarskih poti. Posebna pozornost mora biti namenjena tudi shranjevanju e-koles, zlasti v gostih, starejših soseskah.
Subvencije in promocija
Drugi korak je uvedba promocijskih ukrepov (subvencij, testnih voženj), ki bi pomagala doseči širšo populacijo, različne starostne in socialne skupine. Subvencije so pokazale, da so učinkovito sredstvo, da približajo e-kolesa večjemu številu ljudi, da preidejo iz enega načina transporta na drugega. V Lozani, kjer so e-kolesa subvencionirana že od leta 2000, lahko kupci ob nakupu prejmejo 15-odstnotni popust do prvih 500 EUR.
Kombinacija z drugimi načini prevoza
Tretji korak je povezovanje e-koles z drugimi načini prevoza (hoja, javni prevoz, delitev avtomobilov, tovorna kolesa), da bi omogočili življenje brez avtomobila. Podatki kažejo, da je bila dostopnost subvencij odločilen dejavnik za 66,9 % kupcev e-koles, kjer so bile na voljo. To orodje še posebej odmeva pri ljudeh z nizkimi dohodki, ki kupujejo svoje prvo e-kolo.
Prostorsko načrtovanje in preprečevanje odvisnosti od avtomobilov
Prostorsko načrtovanje bi moralo uravnavati urbanizacijo in spodbujati bolj kompaktni razvoj, da bi se izognilo odvisnosti od avtomobilov, skrajšalo razdalje za potovanje in spodbujalo aktivno mobilnost.
Eno od vodilnih podjetij na področju električnih tovornih koles, Zedify, je opredelilo prihranke emisij. Njihova tovorna kolesa so leta 2023 preprečila 202 toni emisij CO2. To je 95 % manj v primerjavi z emisijami dizelskih kombijev in 82 % manj v primerjavi z električnimi dostavnimi vozili.
E-kolesa stroškovno učinkovita in prijazna rešitev za okolje
E-kolesa bi morala biti v središču načrtovanja skupaj z drugimi oblikami aktivne mobilnosti in javnim prevozom, saj so dostopen način za razogljičenje transporta. S svetom, ki se sooča z nujno potrebo po reševanju podnebnih sprememb, so e-kolesa že danes izvedljiva rešitev, ki lahko takoj prispeva k čistejšemu okolju. Poleg tega v svojih baterijah uporabljajo 200-krat manj redkih zemeljskih kovin kot električni avtomobili, zato so tudi potrebe po energiji zmanjšane. Da ne omenjamo, da je teža vozila eksponentno nižja in tako ne prispeva k naraščajočemu problemu, ko težja vozila trgajo pnevmatike in poslabšajo lokalno onesnaženje.
Stroški polnjenja baterije e-kolesa (500 Wh) stane približno 0,14 EUR na polnjene, kar zadostuje za prevoženih 100 km. Za primerjavo, polnjenje električnega avtomobila doma s 64 kWh baterijo stane približno 20 EUR, na javni polnilni mreži pa stane celo do 45 EUR za 80 % hitrega polnjenja.
Električna kolesa so torej tudi stroškovno učinkovita in okolju prijazna rešitev, ki pomembno prispeva k razogljičenju transporta.
Avtor: M.B.
Vir: cyclingelectric.com
Viri slik: Freepik