Električna vozila so postala priljubljena izbira mnogih zaradi obljubljenega zmanjšanja ogljičnega odtisa in so pogosto označena kot okolju prijazna alternativa avtomobilom na gorivo. Osredotočeni smo na vpliv izpušnih emisij, kar je tudi glavni razlog za prehod na električna vozila. Vendar strokovnjaki razkrivajo skrito nevarnost za okolje, ki jo predstavljajo pnevmatike na električnih vozilih.

Pnevmatike kot vir onesnaževanja

Strokovnjaki opozarjajo, da so pnevmatike pogosto spregledane kot vir onesnaževanja. V okolje namreč sproščajo kemikalije in mikroplastiko. Kljub temu da prehod na električna vozila zmanjšuje količino izpustov ogljikovega dioksida, pa povečuje problem onesnaževanja zaradi pnevmatik.

Slika je simbolična.

Električna vozila so težja in hitreje pospešujejo kot avtomobili na goriva. To pomeni, da se njihove pnevmatike hitreje obrabijo, s čimer se v zrak sproščajo drobni delci. Električni avtomobili običajno tehtajo približno 1000 funtov (450 kg) več kot avtomobili na gorivo. Večja teža, skupaj z možnostjo hitrega pospeševanja, prispeva k dodatni obrabi pnevmatik.

Po rezultatih cestnih testov, ki jih je izvedlo podjetje Emissions Analytics, v normalnih voznih razmerah avtomobil na gorivo s štirimi novimi pnevmatikami sprosti v okolje približno 73 miligramov delcev na kilometer. Primerljivo električno vozilo pa sprosti dodatnih 15 miligramov na kilometer.

Strokovnjaki so s tem razkrili, da pnevmatike za električna vozila povzročijo do 20 odstotkov več onesnaževanja kot njihovi ekvivalenti na gorivo. To pomeni, da bi električna vozila lahko imela višjo okoljsko ceno, kot se sedaj zavedajo številni lastniki.  

Primerjava med modeloma EV in vozilo na gorivo

V študiji, ki jo je izvedlo podjetje Emissions Analytics, so primerjali najbolj priljubljeno električno vozilo v ZDA, Tesla Model Y, in podobno velik hibrid Kia Niro. Ugotovili so, da Tesla proizvaja 26 odstotkov več emisij iz pnevmatik.

Hibrid Kia Niro zagotavlja približno 30-odstotno zmanjšanje CO2, medtem ko Tesla Model Y nekje 50-odstotno zmanjšanje emisij. Tesla je z vidika CO2 boljša, vendar je slabša pri emisijah iz pnevmatik.

Po podatkih iz leta 2017 povprečni Američan proizvede letno približno 10 funtov (4,5 kg) emisij pnevmatik. Medtem je svetovno povprečje na osebo manj kot 2 funta (približno 0,9 kg) emisij iz pnevmatik letno. Mednarodna zveza za varstvo narave opozarja, da so pnevmatike drugi vodilni vir onesnaževanja z mikroplastiko v oceanih, takoj za tekstilom.

Prihodnost električnih vozil

V ZDA so prodajo električnih vozil podprle davčne olajšave za električna vozila, čeprav strokovnjaki opozarjajo, da bi lahko trajalo celo desetletje, da se poplača premija, ki jo kupci plačajo za EV. Čeprav so zeleni motorji običajno cenejši za uporabo, povprečni električni avtomobil stane 20.000 USD več kot avtomobil na gorivo.

Z rastjo zanimanja za električna vozila in obljubami o zmanjšanju ogljičnega odtisa je treba upoštevati tudi druge okoljske izzive, kot so emisije pnevmatik, proizvodnja litij-ionskih baterij, ki za proizvodnjo potrebujejo redke kovine in ogromno energije.

Slika je simbolična.

Po mnenju Nicka Moldena, ustanovitelja in izvršnega direktorja Emission Analytics,  je skoraj neumna poteza, da bi se svet premaknil v svet električnih vozil. Po njegovem mnenju, če bi želeli resnično rešiti okoljski problem, bi morali razmišljati o izdelavi manjših in lažjih vozil, ne o večjih in težjih.

Ko se svet premika proti trajnostni prihodnosti, je ključno, da ne zanemarjamo enega okoljskega problema na račun drugega. Električna vozila prinašajo številne koristi, vključno z zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov, vendar pa razkritje o onesnaževanju s pnevmatikami kaže, da je potrebno več raziskav in inovacij na tem področju. Pri reševanju okoljskih problemov bi moral biti poudarek na iskanju celostnih rešitev, ki upoštevajo vse vidike okoljskega vpliva, od proizvodnje do končne uporabe in odpadkov. Pnevmatike v tej zgodbi predstavljajo le en del sestavljanke, ki jo je treba upoštevati v prihodnosti avtomobilske industrije.

Avtor: M.B.

Vir: dailymail.co.uk