Inovativna preobrazba v pomorskem prevozu

Tovorna ladja H2 Barge 2 je ladja s pogonom na vodikove gorivne celice. Namenjena je za prevoz zabojnikov po reki Ren med Rotterdamom na Nizozemskem in Duisburgom v Nemčiji. Predstavlja pomemben korak naprej v prizadevanjih za zmanjšanje ogljičnega odtisa v pomorskem sektorju, saj pluje z ničelnimi emisijami.

Tehnična dovršenost in ekološki vpliv

Ladja je bila prvotno izdelana kot kontejnerska ladja na konvencionalni pogon, preden so jo predelali na električni pogon. Leta 2023 so jo preoblikovali v popolnoma brezemisijsko plovilo z inovativnim pogonskim sistemom. Sistem združuje šest gorivnih celic (PEM), ki skupaj zagotavljajo 1,2 MW moči, hranilnik vodika in številne baterijske pakete, nameščene pod palubo.

Ta prelomna inovacija bo na letni ravni zmanjšala 3.000 ton CO2, medtem ko bo po Renu plula s primerljivo količino ladijskih zabojnikov. S tem dokazujejo, da je lahko evropska rečna flota že danes popolnoma brez emisij.

Notranje plovne poti so pomembe za tovorni promet v Evropi. H2 Barge 2 bo prinesla znanje o tem, kako plovila prilagoditi z dizelskega pogona na alternative brez emisij z uporabo baterij v kombinaciji z zelenim vodikom v gorivni celici.

Evropski projekti in mednarodno sodelovanje

Ladjo H2 Barge 2 je razvil nizozemski ladjar Future Proof Shipping (FPS), ki jo je financiral preko dveh projektov: Flagship EU in Interreg ZEM Ports NS, ki podpirata možnosti prehoda na brezemisijske tehnologije v pomorskem sektorju.

Mirela Atanasiu, Clean Hydrogen, je izpostavila pomen notranjih vodnih poti za prevoz tovora v Evropi in navdušenje nad preobrazbo visokozmogljive tovorne ladje v brezemisijsko alternativo.

Ada Jakobsen, Martime Clean Tech, je poudarila sodelovanje med državami in podjetij, ki pomembno prispeva k uresničevanju zelenega prehoda v ladijskem prometu. Nadaljujejo s projekti vrednostnih verig goriv, ki so ključni za doseganje hitro bližajočih se podnebnih ciljev.

Future Proof Shipping načrtuje nadaljnji razvoj in upravljanje flote desetih brezemisijskih notranjih in obalnih ladij v naslednjih petih letih. Na voljo bodo za najem logističnim ponudnikom storitev in lastnikom tovora. Tako želijo spodbuditi prehod na brezemisijske rešitve po vsej vrednostni verigi pomorskega prometa.

Ta pomemben korak k brezemisijskim prevoznim rešitvam na vodnih poteh predstavlja vzorčni primer trajnostne prakse v ladijskem prometu, ki bo imela dolgoročne učinke ne samo na okolje, ampak tudi na ekonomsko strukturo evropskega pomorstva.

Avtor: M.B.

Vir: offshore-energy.biz; electrek.co; flagships.eu

Vir slik: Freepik