Dinamična polnilna tehnologija DEVC je poskusno nameščena v sto metrov ceste, kjer polnijo baterije v vozilu pri avtocestni hitrosti.
Steve Pazol, podpredsednik in generalni direktor za brezžično polnjenje pri Qualcommu, je novo tehnologijo pospremil z besedami: ”Smo izumitelji. Mi smo WEVC (Wireless Electric Vehicle Charging). Dinamična polnilna demonstracija to pooseblja. Izjemno sem ponosen na to, kar smo dosegli.”
V kratkem posnetku pri podjetju Qualcomm pojasnijo, kako so izdelali brezžični polnilni odsek ceste, kakšne težave so jih pestile in kako sistem pravzaprav deluje. Do sedaj še ni jasno kdaj, če sploh kdaj, bodo takšne vrste polnilnih cest zgrajene v večjem obsegu.
Največji težavi sta v tem trenutku seveda zelo drag razvoj in izgradnja. Toda gre za popolno polnilno infrastrukturo za lastnike električnih vozil, saj z njo niso potrebni postanki za polnjenje baterij.
”Kombinacija globalne ekipe inženirjev in tehnologije Qualcomm Halo, ki pokriva vse aspekte sistema WEVC, ne glede na uporabljen magnetizem, nam je omogočila, da resnično premikamo meje dosegljivega in orišemo našo vizijo za prihodnost urbane mobilnosti,” je še dejal Pazol.
Tudi Izraelci izdelujejo svojo brezžično polnilno cesto
Podjetje ElectRoad, ki bo tehnologijo sprva preizkusilo v lokalnem okolju, je od izraelskega ministrstva za promet in varnost na cestah, po uspešni predstavitvi tehnologije na 25-metrski cesti na sedežu podjetja v Caesarei, prejelo 120.000 dolarjev donacije za nadaljnji razvoj brezžične polnilne ceste.
Prvo kratko brezžično polnilno cesto, namenjeno električnim avtobusom, želijo izdelati v Tel Avivu. Dolga naj bi bila približno 800 metrov in naj bi bila pripravljena za uporabo naslednje leto. Če bo preizkus uspešen, bo izraelska vlada podprla nadaljevanje ter pričela s širjenjem tehnologije na več področij. Sprva bi preuredili 18 kilometrov dolgo cesto med mednarodnim letališčem Ramon in mestom Eilat.
Shay Soffer, vodilni znanstvenik na Ministrstvu za promet in varnost v cestnem prometu, je dejal: ”Tel Aviv je največje mesto v Izraelu, kot New York v manjšem obsegu. Če bo delovalo v Tel Avivu, bo delovalo povsod. Mislim, da boste v naslednjih desetih letih lahko videli veliko rešitev ElectRoada v našem prometu.”
Kljub optimističnim napovedim in nazornim fotografijam ostaja cena projekta skrivnost, prihodnost takšnih brezžičnih polnilnih cest pa je v največji meri odvisna ravno od cene izgradnje in razvoja.
Kakšno je vaše mnenje o brezžičnih cestah, ki bodo služile elektro vozilom.
Avtor: J.J.